Čistá energia na celé dopoludnie

Najlepšie funkčné “raňajky”

Na problematiku raňajok sme sa bližšie pozreli v článku PREČO NAJLEPŠIE NA RAŇAJKÁCH JE ICH VYNECHAŤ?, teraz sa pozrieme na konkrétnu formu mojej rannej náhrady raňajok, ktoré mi dodávajú palivo na celé dopoludnie, vysoko intenzívny tréning a dokonca aj niekoľko hodín po ňom. Ide o nepriestrelnú kávu, tzv. BULLETPROOFCOFFEE alebo na Slovensku známu aj ako Powercoffee od Dušana Plichtu.

Čo to vlastne tá nepriestrelná káva je?

Ide o organickú kávu tej najvyššej kvality, ktorá v spojení s dobrými a ľahko stráviteľnými tukmi dovoľuje nášmu telu podávať ten najvyšší výkon, a to fyzický aj mentálny. Už touto jednoduchou zmenou v životospráve výrazne posuniete svoj metabolizmus k tukovému ( tak, aby primárne telo čerpalo energiu z tukov a nebolo závislé od sacharidov ) a budete sa cítiť energicky po celý čas ( žiadna mentálna hmla, výkyvy energie, a pod ) – zažijete takzvaný FLOW.

Ako to môžem vôbec tvrdiť?

Ako všetko, o čom píšem a čo vám odporúčam, som si zažil na vlastnej koži a vyskúšal na vlastnom tele, takže je to vždy o mojej osobnej skúsenosti. Tým nechcem povedať, že to bude fungovať každému, no v drvivej väčšine to s ľuďmi robí doslova zázraky. Takže si myslím, že to stojí za tú investíciu času do seba a svojho tela, pretože ak už raz zistíte, čo vášmu telu vyhovuje a čo potrebuje, je to výhra na celý život.

Potom už záleží len na vašom vlastnom úsudku a uvedomení, či do svojho tela chcete “tankovať” nejaké lacné palivo alebo od neho budete vyžadovať ten najvyšší výkon a tak natankujete palivo tej najvyššej kvality a triedy. Je to rovnaké ako pri autách.

Ako ďaleko by ste sa dostali, ak by ste do Ferrari alebo Lamborghini natankovali piesok alebo nejaké lacné palivo? Čo myslíte?

Ja som presvedčený, že by to bol beh na krátku trať. Ale poďme späť k našej káve.

Sloboda

Prešiel som si klasickým stravovaním podľa mnohých moderných odporúčaní jesť 5-6 krát za deň. Poviem vám, je to veľmi náročné či už po psychickej, časovej a v neposlednom rade aj finančnej stránke. No to najdôležitejšie je zdravie a funkčnosť nášho tela a mysle. Prvotne som mal veľký rešpekt úplne vynechávať raňajky a trénovať nalačno, vždy som si dal aspoň malú dávku nejakého jedla.

Po čase som sa odhodlal vyskúšať to len čisto s powercoffee a dnes si už neviem predstaviť ráno bez svojho “rituálu” prípravy svojej rannej nepriestrelnej kávy.

Odkedy som sa vybral touto cestou, cítim sa slobodne a ľahko, a to nie len na ihrisku a tréningoch, čo je pre mňa veľmi dôležité, ale aj mimo mojich športových aktivít.

Intermitten fasting – čiastočné hladovanie

Procesom vynechania raňajok predĺžite čiastočné hladovanie ( intermitten fasting ), čo vám pomôže aj naďalej čerpať energiu z tukov a spaľovať ich.

Powercoffee je skvelou náhradou raňajok, ktoré nemajú vplyv na hladinu cukru v krvi, pretože nestimulujú inzulín, ktorý je jednou z hlavných príčin obezity a rôznych chorôb, a tým pádom aj naďalej fungujete primárne na tukoch.

Ako si pripraviť powercoffee?

Pri príprave nepriestrelnej kávy je rozhodujúcim faktorom kvalita ingrediencií. Káva by mala byť výberová v podobe celých zŕn, ktoré si pred prípravou kávy pomelieme v mlynčeku. Ak by sme si robili kávu z už pomletých zŕn, je takmer isté, že dávno zoxidovala a my z nej nevyťažíme maximum.

Ďalšie ingrediencie sú dobré a ľahko stráviteľné tuky v podobe

  • kvalitného farmárskeho masla ( ja používam domáce maslo z Farmy, dobrou variantou je aj Ghee maslo, ktoré je ideálne najmä pre ľudí s intoleranciou na laktózu ), 
  • MCT olej ( toto je energetická bomba, u mňa to funguje ako dávka injekčnej striekačky, dávam si ju aj pred výkonom a nepotrebujem žiadne nakopávače ),
  • extra panenský kokosový olej ( ak si dáte MCT olej, kokosový olej už môžete kľudne vynechať)
  • voliteľnými ingredienciami sú 100% kolagén, cejlónska škorica, 100% kakao alebo aj pravá vanilka

Konkrétny postup si nájdete v blogu – Ako si správne pripraviť nepriestrelnú kávu?

káva s maslom

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *